Sunday, February 25, 2007

Tiikeri

Vanhemmuuteen kuuluu se, että oman lapsen tekemisiin suhtautuu suurella mielenkiinnolla. On klisee, että lapset ovat hauskoja, mutta ei sille mitään voi, että lapsi on vaan niin hassu. Kaksivuotias on mainiossa iässä. Mielikuvitus kukoistaa, ja kotonani onkin milloin prinsessa, naukuva kissa, pieni vauva, konttaava koira joka pyytää antamaan komentoja tai tiikeri joka sähisee ja kynsii. Kylpyammeessa on mörkö tai eteisessä leopardi. Kun kysyn tytöltä mitä hän piirtää, on vakiovastauksena "kummitus ja sika". Mistä lienee tarttunut. Aamulla tyttö sanoi yhtäkkiä vakavana: "Äiti, mä tykkään rock-musiikista". Hih, en muista tuollaista pitkää termiä käyttäneeni, mutta jostain ne nähtävästi tarttuvat.

Kysyin juuri tytöltä: Mikä sä olet? -Mä olen kissa ja mä olen tiikeri ja mä olen leijona ja mä olen hattu ja mä olen karhu ja mä olen mörkö ja mä mä olen elefantti -kuului litania.

No comments: